Direcția De Asistență Socială - măsuri pentru organizarea activității pe durata stării de urgenţă

Marți, 17.03.2020

Conform Decretului nr. 195/2020, privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, intrat în vigoare din data de 16 martie 2020, facem cunoscut cetățenilor următoarele:

  • art. 1 Se instituie starea de urgență pe întreg teritoriul României pe o durată de 30 de zile;
  • art. 37 Prin excepție de la prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor, persoana îndreptățită își păstrează stimulentul de inserție în situația pierderii locului de muncă ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19;
  • art. 38 Cererile pentru acordarea beneficiilor și prestațiilor sociale pot fi depuse inclusiv pe cale electronică;
  • art. 39 Certificatele de încadrare a copilului într-un grad de handicap și atestatele de asistent maternal eliberate de comisia pentru protecția copilului, precum și certificatele de încadrare în grad și tip de handicap eliberate de comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, a căror valabilitate expiră în perioada de urgență declarată, își prelungesc valabilitatea până la încetarea stării de urgență;
  • art. 40 Certificatele de acreditare a furnizorilor de servicii sociale și licențele serviciilor sociale, provizorii și de funcționare, a căror valabilitate expiră în perioada de urgență declarată, își prelungesc valabilitatea până la încetarea stării de urgență.