Formulare și acte necesare Serviciul Public Comunitar Local de Evidentă a Persoanelor Popeşti-Leordeni

Eliberarea actului de identitate se face la solicitarea titularului datelor de stare civilă, nicidecum din oficiu autorităților române abilitate!

Informare cu privire la prelucrările de date cu caracter personal.
Important: Anexa nr. 1 la adresa D.E.P.A.B.D.
Prin Regulamentul UE 679/2016 - pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date sunt stabilite regulile generale de prelucrare a datelor personale, drepturile persoanelor vizate și obligațiile operatorilor. Este important să știm că această lege ocrotește viața privată și familială a cetățenilor. În consecință, te invităm să cunoști ce trebuie să faci pentru a obține astfel de date din Registrul Național de Evidentă a Persoanelor (R.N.E.P.).

Cererile pentru cărțile de identitate simple și electronice se depun doar pe bază de programare, exclusiv online, pe site-ul: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/.

CEI și CIS nu se eliberează pe bază de procură specială!

Potrivit prevederilor art. 16 alin. (3) din O.U.G. nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cetățeanul poate opta pentru:
   • Cartea Electronică de Identitate (CEI)
   • Cartea de Identitate Simplă (CIS)

Cartea de Identitate Simplă face dovada identității, a cetățeniei române și a domiciliului în România. CIS nu constituie document de călătorie în statele membre ale Uniunii Europene. CIS nu permite titularului accesarea serviciilor publice sau private electronice. Se eliberează în termen de 30 de zile de la data solicitării, fără a exista posibilitatea urgentării. 
Termenul de eliberare a C.E.I. se prelungește cu 10 zile lucrătoare în situația în care solicitantul exprimă opțiunea de ridicare de la nivelul altui S.P.C.E.P. la momentul depunerii cererii.
Începând cu data de 01.08.2025, preluarea cererilor de eliberare a C.E.I. se poate face la oricare serviciu public comunitar de evidență a persoanelor, indiferent de locul de domiciliu al solicitantului.

Program de preluare a cererilor pentru acte de identitate electronice, formulate pentru situații deosebite: luni, miercuri, joi: 14:00-15:00

Informații relevante cu privire la cartea electronică de identitate:
https://carteadeidentitate.gov.ro
https://hub.mai.gov.ro/aplicatie-cei

Taxe pentru Cartea Electronică de Identitate (CEI) și pentru Cartea de Identitate Simplă(CIS)
Potrivit Hotărârii Guvernului nr.1335/2023 pentru stabilirea condițiilor, limitelor și a mecanismului de asigurare a contravalorii cărții electronice de identitate, asigurarea contravalorii cărților electronice de identitate în perioada de implementare a Planului Național de redresare și reziliență al României, se realizează astfel:
1. Prima carte electronică de identitate este Gratuită;
2. Eliberarea unei noi cărți electronice de identitate se realizează pe baza documentului care face dovada achitării contravalorii actului de identitate, în valoare de 70 lei;
3. Pentru eliberarea cărții electronice de identitate înainte de implinirea vârstei de 14 ani, părinții minorului achită taxa privind contravaloarea actului deidentitate, în valoare de 70 lei;
4. Minorii care solicită eliberarea cărții electronice de identitate cu 30 de zile înainte de împlinirea vârstei de 14 ani, beneficiază de gratuitate;
5. Contravaloarea Cărții de Identitate Simple este în cuantum de 40 lei.

*Contravaloarea Cărții Electronice de Identitate ( 70 lei ) și a Cărții de Identitate Simple ( 40 lei ) – se achită astfel :
1. la ghișeele unităților CEC BANK în contul colector al Companiei Naționale Imprimeria Națională-SA
2. la stațiile de plată SelfPay

Pentru eliberarea CEI înainte de împlinirea vârstei de 14 ani, se respectă regimul juridic care reglementează eliberarea CEI pentru minorul care a împlinit vârsta de 14 ani, cu următoarele precizări:
1. Cererea se semnează de către ambii părinți;
-În situația în care minorul este însoțit numai de unul dintre părinți, se prezintă și declarația celuilalt părinte, din care să rezulte că este de acord cu eliberarea actului de identitate, autentificată la misiunea diplomatică a României din statul în care acesta se afla, la notarul public din țară ori la autoritățile străine competente. În acest ultim caz, declarația va fi prezentată tradusă și legalizată potrivit normelor legale în vigoare.
-Dacă există neînțelegeri între părinți cu privire la exprimarea acordului ori unui dintre părinți se află în imposibilitatea de a-și exprima voința, CEI se eliberează în baza unei hotărâri judecătorești rămasă definitivă.
2. Imaginile impresiunilor papilare nu se preiau pentru minorii cu vârsta de la 0 până la 12 ani;
3. Începând cu vârsta de 12 ani, CEI se eliberează cu imaginile impresiunilor papilare;
4. Cererea pentru eliberarea CEI nu se semnează de minorul cu vârsta între 0 – 14 ani;
5. CEI se înmânează unuia dintre părinți/persoanei menționate la art. 12 din O.U.G. nr. 97/2005, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
6. Nu se eliberează carte de identitate simplă minorilor care nu au împlinit vârsta de 14 ani.

Eliberarea cărții de identitate la împlinirea vârstei de 14 ani.

   1. certificatul de naștere, original;
   2. actul de identitate al unuia dintre părinți sau reprezentantului legal, original;
   3. certificatul de căsătorie, al părinților sau după caz hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă/certificat de divorț însoțit de convenția privind minorii, după caz, în cazul în care părinții sunt divorțați, original;
Conform O.U.G. 97/2005, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea unui act de identitate este de până la 30 de zile, ce poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.

La împlinirea vârstei de 14 ani, minorul se prezintă la ghișeul serviciului public comunitar local de evidentă a persoanelor, însoțit de unul dintre părinți sau, după caz de reprezentantul său legal, de persoana desemnată din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistentă socială sau de persoana căruia i-a fost încredințat în plasament, pentru a solicita eliberarea actului de identitate.


Eliberarea cărții de identitate la dobândirea cetățeniei române.

   1. certificatul constatator eliberat de Autoritatea Națională pentru Cetățenie ori de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României în străinătate, original; în cazul minorilor care au împlinit vârsta de 14 ani și nu sunt înscriși în certificatul constatator care atestă dobândirea cetățeniei de către unul din părinți, aceștia sunt îndrumați pentru clarificarea cetățeniei către Autoritatea Națională pentru Cetățenie;
   2. certificatele de stare civilă, ale solicitantului, naștere și căsătorie, dacă este cazul, precum și cele ale copiilor săi cu vârsta mai mică de 14 ani, care dobândesc cetățenia română împreună cu părinții, original (certificatele trebuie să fie eliberate de autoritățile române);
   3. documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original;
   4. un document cu fotografie, cu care solicitantul poate face dovada identității, respectiv: pașaport, permis de conducere sau act de identitate străin, original;
   5. hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă/certificat de divorț însoțit de convenția privind minorii, după caz, original.

Conform prevederilor legale, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea unui act de identitate este de până la 30 de zile de la data înregistrării cererii la Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor. În situații deosebite, termenul poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către Șeful Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor.

La eliberarea actului de identitate, persoana în cauză va preda permisul de ședere eliberat de Autoritatea pentru străini pentru a fi remis structurii emitente împreună cu una dintre copiile certificatului constatator eliberat de Autoritatea Națională pentru Cetățenie ori de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României în străinătate.

Dacă dovada adresei de domiciliu se face cu declarația scrisă a găzduitorului, aceasta se consemnează pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, în prezența lucrătorului de evidentă a persoanelor.
În situația în care găzduitorul nu se poate prezenta, declarația poate fi dată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în prezența polițistului de la postul de poliție, pentru mediul rural.

Conform art. 322 alin. (1) din noul Cod Civil, în cazul în care imobilul a fost notat în Cartea Funciară ca locuință a familiei, este necesar să-și exprime consimțământul ambii soți. Este obligația proprietarului de a anunța la ghișeu dacă imobilul a fost notat în Cartea Funciară ca locuință a familiei.

Eliberarea cărții de identitate la expirarea termenului de valabilitate, modificarea datelor de stare civilă, anularea documentului, schimbarea sexului sau a fizionomiei.

   1. actul de identitate şi cartea de alegător, dacă este cazul;
   2. certificatul de naștere, original;
   3. certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original;
   4. hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă/certificat de divorț însoțit de convenția privind minorii, după caz, original;
   5. certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original;
   6. documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, şi după caz dovada adresei de reședință, original;

Conform O.U.G. 97/2005, art. 14, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea unui act de identitate este de până la 30 de zile, ce poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.

În cazul modificării numelui şi/sau prenumelui titularului, prenumelui părinților, a datei ori a locului de naștere, precum și în situația schimbării sexului se prezintă și hotărârea judecătorească rămasă definitivă și irevocabilă sau, după caz, actul administrativ în baza căruia s-au modificat datele de stare civilă.

Dacă dovada adresei de domiciliu se face cu declarația scrisă a găzduitorului, aceasta se consemnează pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, în prezența lucrătorului de evidentă a persoanelor.

În situația în care găzduitorul nu se poate prezenta, declarația poate fi dată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în prezența polițistului de la postul de poliție, pentru mediul rural.
Conform art. 322 alin. (1) din noul Cod Civil, în cazul în care imobilul a fost notat în Cartea Funciară ca locuință a familiei, este necesar să-și exprime consimțământul ambii soți. Este obligația proprietarului de a anunța la ghișeu dacă imobilul a fost notat în Cartea Funciară ca locuință a familiei.

Eliberarea primului act de identitate după împlinirea vârstei de 18 ani.

   1. certificatul de naștere, original;
   2. documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original;
   3. declarația unuia dintre părinți ori a unei terțe persoane, din care să rezulte faptul că identitatea declarată în cererea de eliberare a actului de identitate, coroborată cu imaginea preluată ori cu fotografia atașată cererii, aparține solicitantului;
Conform O.U.G. 97/2005, art. 14, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea unui act de identitate este de până la 30 de zile, ce poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.

Dacă dovada adresei de domiciliu se face cu declarația scrisă a găzduitorului, aceasta se consemnează pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, în prezența lucrătorului de evidentă a persoanelor.

În situația în care găzduitorul nu se poate prezenta, declarația poate fi dată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în prezența polițistului de la postul de poliție, pentru mediul rural.
Conform art. 322 alin. (1) din noul Cod Civil, în cazul în care imobilul a fost notat în Cartea Funciară ca locuință a familiei, este necesar să-și exprime consimțământul ambii soți. Este obligația proprietarului de a anunța la ghișeu dacă imobilul a fost notat în Cartea Funciară ca locuință a familiei.

Eliberarea cărții de identitate la schimbarea domiciliului, schimbarea denumirii străzii sau a renumerotării imobilelor.

   1. actul de identitate și cartea de alegător, dacă este cazul;
   2. certificatul de naștere, original;
   3. certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original;
   4. hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă/certificat de divorț însoțit de convenția privind minorii, după caz, original;
   5. certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original;
   6. documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original;

Conform O.U.G. 97/2005, art. 14, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea unui act de identitate este de până la 30 de zile, ce poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.

Dacă dovada adresei de domiciliu se face cu declarația scrisă a găzduitorului, aceasta se consemnează pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, în prezența lucrătorului de evidentă a persoanelor.

În situația în care găzduitorul nu se poate prezenta, declarația poate fi dată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în prezența polițistului de la postul de poliție, pentru mediul rural.

Conform art. 322 alin. (1) din noul Cod Civil, în cazul în care imobilul a fost notat în Cartea Funciară ca locuință a familiei, este necesar să-și exprime consimțământul ambii soți. Este obligația proprietarului de a anunța la ghișeu dacă imobilul a fost notat în Cartea Funciară ca locuință a familiei.

Eliberarea cărții de identitate la pierderea, furtul, distrugerea sau deteriorarea actului de identitate deținut anterior.

   1. actul de identitate şi cartea de alegător, dacă este cazul;
   2. certificatul de naștere, original;
   3. certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original;
   4. hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă/certificat de divorț însoțit de convenția privind minorii, după caz, original;
   5. certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original;
   6. documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original;
   7. un document emis de instituțiile sau autoritățile publice – pașaport, permis de conducere,legitimație de serviciu, livret militar ori diplomă de absolvire a unei instituții de învățământ, cu fotografie de dată recentă, original;
Conform O.U.G. 97/2005, art. 14, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea unui act de identitate este de până la 30 de zile, ce poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.

Dacă dovada adresei de domiciliu se face cu declarația scrisă a găzduitorului, aceasta se consemnează pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, în prezența lucrătorului de evidentă a persoanelor.

În situația în care găzduitorul nu se poate prezenta, declarația poate fi dată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în prezența polițistului de la postul de poliție, pentru mediul rural.

Conform art. 322 alin. (1) din noul Cod Civil, în cazul în care imobilul a fost notat în Cartea Funciară ca locuință a familiei, este necesar să-și exprime consimțământul ambii soți. Este obligația proprietarului de a anunța la ghișeu dacă imobilul a fost notat în Cartea Funciară ca locuință a familiei.

Eliberarea cărții de identitate la schimbarea domiciliului din străinătate în România.

   1. certificatul de naștere, original;
   2. certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original;
   3. hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă/certificat de divorț însoțit de convenția privind minorii, după caz, original;
   4. certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original;
   5. documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original;
   6. pașaportul românesc valabil sau expirat, certificatul constatator privind dobândirea cetățeniei române, emis sau misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României din străinătate, original;
   7. actul de identitate și/sau pașaportul, eliberate de autoritățile străine, original;

Conform prevederilor legale, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea unui act de identitate este de până la 30 de zile de la data înregistrării cererii la Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor. În situatii deosebite, termenul poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către Șeful Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor.

Dacă dovada adresei de domiciliu se face cu declarația scrisă a găzduitorului, aceasta se consemnează pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, în prezența lucrătorului de evidentă a persoanelor.

În situația în care găzduitorul nu se poate prezenta, declarația poate fi dată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în prezența polițistului de la postul de poliție, pentru mediul rural.

Conform art. 322 alin. (1) din noul Cod Civil, în cazul în care imobilul a fost notat în Cartea Funciară ca locuință a familiei, este necesar să-și exprime consimțământul ambii soți. Este obligația proprietarului de a anunța la ghișeu dacă imobilul a fost notat în Cartea Funciară ca locuință a familiei.

Eliberarea cărții de identitate provizorii cetățenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România.

   1. cererea pentru eliberarea actului de identitate cetățenilor români cu domiciliul în străinătate și reședința în România [ model cerere ]- se listează pe o singură foaie A4, fată-verso;
   2. pașaportul, aflat în termen de valabilitate, care atestă statul de cetățean român domiciliat în străinătate, original și copie, precum și pașaportul străin original, pentru situația în care solicitantul a intrat în țară cu un document de călătorie emis de o autoritate străină;
   3. certificatul de naștere și/sau de căsătorie,eliberate de oficiile de stare civilă române, original;
   4. hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă/certificat de divorț însoțit de convenția privind minorii, după caz, original;
   5. dovada adresei de reședință, din România, original;
   6. 2 fotografii mărimea 3/4cm, având la bază o bandă albă de 7mm;
   7. chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate provizorii;*

*emiterea cărții de identitate se taxează cu 7 lei, sumă care se plătește la casieriile Direcției Impozite și Taxe situate în Piața Sfânta Maria nr. 1 (numerar/card), respectiv str. Popești-Vest, nr. 37A (card).

Contravaloarea cărții de identitate se poate achita și online pe site-ul ghiseul.ro pe numele solicitantului.

Termenul de eliberare a cărții de identitate provizorii cetățenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România este de până la 3 zile lucrătoare.

Dacă dovada adresei de domiciliu se face cu declarația scrisă a găzduitorului, aceasta se consemnează pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, în prezența lucrătorului de evidentă a persoanelor.

În situația în care găzduitorul nu se poate prezenta, declarația poate fi dată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în prezența polițistului de la postul de poliție, pentru mediul rural.

Conform art. 322 alin. (1) din noul Cod Civil, în cazul în care imobilul a fost notat în Cartea Funciară ca locuință a familiei, este necesar să-și exprime consimțământul ambii soți. Este obligația proprietarului de a anunța la ghișeu dacă imobilul a fost notat în Cartea Funciară ca locuință a familiei.

Eliberarea cărții de identitate provizorii când persoana fizică nu posedă toate documentele necesare pentru eliberarea cărții de identitate.

   1. cererea pentru eliberarea actului de identitate [ model cerere ]- se listează pe o singură foaie A4, fată-verso;
   2. 2 fotografii mărimea 3/4 cm cu bandă albă de 7 mm la bază;
   3. documentele pe care solicitantul le poate prezenta, din categoria celor cu care, potrivit legii, se poate face dovada numelui de familie și a prenumelui, a datei de naștere, a stării civile, a cetățeniei române, a adresei de domiciliu/adresei de reședință, original;
   4. chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate provizorii.*

*emiterea cărții de identitate se taxează cu 1 leu, sumă care se plătește la casieriile Direcției Impozite și Taxe situate în Piața Sfânta Maria nr. 1 (numerar/card), respectiv str. Popești-Vest, nr. 37A (card)

Contravaloarea cărții de identitate se poate achita și online pe site-ul ghiseul.ro pe numele solicitantului.

Termenul de eliberare a cărții de identitate provizorii este de până la 3 zile lucrătoare.
Dacă dovada adresei de domiciliu se face cu declarația scrisă a găzduitorului, aceasta se consemnează pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, în prezența lucrătorului de evidentă a persoanelor.
În situația în care găzduitorul nu se poate prezenta, declarația poate fi dată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în prezența polițistului de la postul de poliție, pentru mediul rural.

Conform art. 322 alin. (1) din noul Cod Civil, în cazul în care imobilul a fost notat în Cartea Funciară ca locuință a familiei, este necesar să-și exprime consimțământul ambii soți. Este obligația proprietarului de a anunța la ghișeu dacă imobilul a fost notat în Cartea Funciară ca locuință a familiei.

Înscrierea în actul de identitate a mențiunii privind stabilirea reședinței.

   1. cererea pentru înscrierea în actul de identitate a mențiunii privind stabilirea reședinței [ model cerere ];
   2. actul de identitate al solicitantului;
   3. documentul cu care se face dovada adresei de reședință, original;
   4. actul de identitate al găzduitorului.

Termenul de eliberare a actului de identitate este de până la 3 zile lucrătoare.

Dacă dovada adresei de domiciliu se face cu declarația scrisă a găzduitorului, aceasta se consemnează pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, în prezența lucrătorului de evidentă a persoanelor.

În situația în care găzduitorul nu se poate prezenta, declarația poate fi dată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în prezența polițistului de la postul de poliție, pentru mediul rural.

Conform art. 322 alin. (1) din noul Cod Civil, în cazul în care imobilul a fost notat în Cartea Funciară ca locuință a familiei, este necesar să-și exprime consimțământul ambii soți. Este obligația proprietarului de a anunța la ghișeu dacă imobilul a fost notat în Cartea Funciară ca locuință a familiei.

Dovada adresei de domiciliu.

   1. acte încheiate în condițiile de validitate prevăzute de legislația română în vigoare;
   2. declarația scrisă a găzduitorului, persoană fizică sau juridică, de primire în spațiu însoțită de unul dintre documentele prevăzute la lit. a);
   3. declarația pe proprie răspundere a solicitantului, însoțită de nota de verificare a polițistului de ordine publică, prin care se certifică existența unui imobil și faptul că solicitantul locuiește efectiv la adresa declarată, pentru persoana fizică ce nu poate prezenta documentele prevăzute la lit. a) şi b).
Pentru minorii și persoanele fizice puse sub interdicție, declarația se dă și se semnează de către părinți sau de către reprezentanții lor legali;

a) Acte încheiate în condiţii de validitate privind titlul locativ, pot fi reprezentate de unul dintre următoarele documente:
   1. contract de vânzare-cumpărare a unui imobil tip locuinţă (însoţit de procesul-verbal de predare-primire-recepţie a locuinţei după caz);
   2. contractul de donaţie a unui imobil de tip locuinţă;
   3. contractul de vânzare-cumpărare, sau de donaţie a unui tip locuinţă cu clauză de habitaţie viageră, sau uzufruct-viager, situaţie în care, solicitantului îi va fi necesar pe lângă contract şi acordul deţinătorului uneia dintre clauzele prezentate mai sus, din care să rezulte că este deacord cu eliberarea actului de identitate al solicitantului la adresa respectivă;
   4. contract de schimb de locuinţe;
   5. contractul (convenţia) de partaj voluntar (dacă a fost înscris în Registrul de Transcripţiuni Imobiliare);
   6. contractul de întreţinere sau contractul de rentă viageră;
   7. contractul de închiriere care are ca obiect un imobil tip locuinţă privind fondul locativ de stat;
   8. certificatul de moştenitor;
   9. hotărârile judecătoreşti rămase definitive şi irevocabile privind constatarea dreptului de proprietate, retrocedarea sau partajul unui imobil de tip locuinţă(dacă a fost înscris în Registrul de Transcripţiuni Imobiliare);
   10. contractul de vânzare-cumpărare cu credit ipotecar;
   11. contractul de comodat (folosință gratuită);
   12. actul de adjudecare a unui imobil la licitație;
   13. contractul de leasing imobiliar;
   14. actul de alipire sau dezlipire a unui imobil cu destinație de locuință;
   15. contractul de dare în plată a unui imobil cu destinație de locuință;
   16. autorizaţia de construcţie a unui imobil tip locuinţă însoţită de procesul verbal de predare-primire a locuinţei sau de recepţie preliminară;
   17. documentul eliberat de primării din care să rezulte că solicitantul sau după caz, gazduitorul acestuia figurează înscris în Registrul Agricol (valabil 30 de zile de la data emiterii);
   18. extras de carte funciară (valabil 30 de zile de la data emiterii).

b) Consimțământul scris de primire în spațiu al găzduitorului, însoțit de actul de proprietate al acestuia.

Declarația de primire în spațiu poate fi dată în fața lucrătorului din cadrul serviciului public comunitar de evidentă a persoanelor a polițistului de siguranță publică, a notarului public ori a funcționarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României.