Proiect de hotărâre
cu privire la aprobarea unor măsuri pentru creșterea gradului de transparență în ceea ce privește achizițiile publice derulate de aparatul de specialitate al Primarului și de instituțiile subordonate și societățile administrate de Consiliului Local Popești- Leordeni

Consiliul Local al orașului Popești-Leordeni,

  • Văzând:
    • Inițiativa consilierilor locali ai Alianței USR PLUS Popești-Leordeni, elaborată în baza art. 129 alin. (1), alin. (2) și art. 196 alin. (1) lit. a) din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ, cu privire la aprobarea unor măsuri pentru creșterea gradului de transparență în ceea ce privește achizițiile publice derulate de aparatul de specialitate al Primarului și de instituțiile subordonate și societățile administrate de Consiliului Local Popești-Leordeni;
    • Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare precum și H.G. nr. 123/2002 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes publice;
    • Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, cu modificările și completările ulterioare;
    • Legea 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
    • Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare precum și H.G. nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice;
    • HG nr. 901/2015 privind aprobarea Strategiei naționale în domeniul achizițiilor publice,

Hotărăște:

  • Art. 1. – Se aprobă măsurile enunțate de prezenta hotărâre, de transparentizare a achizițiilor publice gestionate de aparatul de specialitate al Primarului și de instituțiile subordonate și societățile administrate de Consiliului Local Popești-Leordeni.
  • Art. 2. – Aparatul de specialitate al Primarului și, după caz, instituțiile subordonate și societățile administrate de Consiliului Local Popești-Leordeni responsabile au obligația de a publica pe pagina de internet www.ppl.ro, în secțiunea "Informații de interes public / Achiziții publice", următoarele materiale:
    (1) în cazul procedurilor de achiziție care se derulează prin Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice (SEAP/SICAP), se va publica o înștiințare cuprinzând informații privind obiectul achiziției, numărul anunțului/invitației de participare din SEAP/SICAP, documentația de atribuire și anunțul de atribuire sau, după caz, decizia de anulare a procedurii;
    (2) în cazul achizițiilor directe care se derulează potrivit art. 45-46 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice aprobate de Hotărârea Guvernului nr. 395 din 2 iunie 2016, în SEAP/SICAP, se va publica o înștiințare privind achiziția efectuată, cuprinzând informațiile prevăzute la art. 46 din același act normativ și numărul anunțului de cumpărare directă;
    (3) în cazul achizițiilor directe realizate fără catalogul electronic pus la dispoziție de SEAP/SICAP, care se derulează potrivit art. 43, alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului- cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice aprobate de Hotărârea Guvernului nr. 395 din 2 iunie 2016, se va publica o notificare privind achiziția efectuată, cuprinzând informațiile prevăzute la art. 46 din același act normativ și anunțul prealabil incluzând documentația de atribuire;
    (4) în cazul achizițiilor realizate conform Anexei 2 din Legea 98/2016 privind achizițiile publice, se va publica anunțul de participare simplificat, în conformitate cu procedura simplificată proprie, precum și documentația de atribuire.
    (5) Programul anual al achizițiilor publice și strategia anuală de achiziții conform Art. 2, alin. (3) , lit. b) din H.G. 395/2016 privind Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice;
    (6) Toate contractele de achiziții publice / acorduri cadru care se încheie, grupate pe ani, inclusiv anexele și, după caz, actele adiționale;
    (7) Toate contractele de concesionare / delegare a serviciilor publice, grupate pe secțiuni, inclusiv anexe, acte adiționale sau hotărâri de consiliu local cu rol în modificarea/ completarea/ anularea acestor contracte:
    (a) care se încheie începând cu data aprobării prezentei hotărâri;
    (b) care s-au încheiat anterior, dar se află în derulare la data aprobării prezentei hotărâri.
  • Art. 3. – Publicarea documentelor prevăzute la Art. 2 se va realiza ținând cont de anonimizarea, prin blurare, a datelor cu caracter personal.
  • Art. 4. – Documentele prevăzute la Art. 2 vor fi publicate cu respectarea următoarelor termene:
    (1) materialele prevăzute la Art. 2, alin. (1), în cel mult 3 zile lucrătoare de la finalizarea procedurii lor în SEAP/SICAP;
    (2) documentele prevăzute la Art. 2, alin. (2), în cel mult 3 zile lucrătoare de la finalizarea achiziției directe;
    (3) documentele prevăzute la Art. 2, alin. (3), în cel mult 3 zile lucrătoare de la aprobarea documentelor de achiziție (notă justificativă, caiet de sarcini/ specificații);
    (4) documentele prevăzute la Art. 2, alin. (4), în cel mult 3 zile lucrătoare de la publicarea anunțului de participare simplificat, în conformitate cu procedura simplificată proprie;
    (5) materialele prevăzute la Art. 2, alin. (5), în cel mult 3 zile lucrătoare de la aprobarea programului anual al achizițiilor publice și, dacă este cazul, a strategiei anuale de achiziții;
    (6) documentele prevăzute la Art. 2, alin. (6), în cel mult 7 zile lucrătoare de la semnarea acestora;
    (7) documentele prevăzute la Art. 2, alin. (7), lit. a), în cel mult 7 zile lucrătoare de la semnarea acestora;
    (8) documentele prevăzute la Art. 2, alin. (7), lit. b), în cel mult 30 de zile lucrătoare de la aprobarea acestei hotărâri.
  • Art. 5. – Responsabilii de documentele prevăzute la Art. 2, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului, Serviciul Achiziții Publice și Investiții și, după caz, alte departamente, precum și conducătorii instituțiilor/ societăților sau funcționarii speciali delegați de conducătorii instituțiilor subordonate și societățile administrate de Consiliului Local Popești-Leordeni, vor transmite documentele, astfel încât publicarea acestora să se realizeze în termenele și condițiile prevăzute la art. 3 și art. 4.
  • Art. 6. – Primarul orașului Popești-Leordeni, prin intermediul aparatului de specialitate, va duce la îndeplinire dispozițiile prezentei hotărâri.
  • Art. 7. – Prezenta hotărâre va fi comunicată prin grija Secretarului general al orașului Popești-Leordeni și a Instituției Primarului orașului Popești-Leordeni și va fi adus la cunoștință publică, prin afișarea la sediul primăriei, precum și pe pagina de internet www.ppl.ro.
Document semnat