Hotărâre
privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitelor şi taxelor locale, taxele speciale şi amenzile aplicabile în anul fiscal 2018, în oraşul Popesti-Leordeni

Având în vedere temeiurile juridice, respectiv prevederile:

  1. art. 56, art. 120 alin. (1), art. 121 alin. (1) şi (2) şi art. 139 alin. (2) din Constituţia României, republicată;
  2. articolul 4 şi articolul 9 paragraful 3 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;
  3. art. 7 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare;
  4. art. 20 şi 28 din Legea-cadru a descentralizării nr. 195/2006;
  5. art. 27, art. 36 alin. (1), alin. (2) lit. b) şi alin. (4) lit. c), art. 45 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  6. art. 5 alin. (1) lit. a) şi alin. (2), art. 16 alin. (2), art. 20 alin. (1) lit. b), art. 27, art. 30 şi art. 761 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
  7. art. 1, art. 2 alin. (1) lit. h), precum şi pe cele ale titlului IX din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
  8. Legii nr. 117/1999 privind taxele extrajudiciare de timbru, cu modificările şi completările ulterioare;
  9. Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2013 privind taxele judiciare de timbru, cu modificările şi completările ulterioare;
  10. art. 344 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală;
  11. Ordonanţei Guvernului nr. 28/2008 privind registrul agricol, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 98/2009, cu modificările şi completările ulterioare;
  12. art. 19 şi art. 20 din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 3/2003, cu modificările ulterioare;
  13. art. 18 alin. (5) din Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, republicată, cu completările ulterioare;
  14. art. 25 lit. d) din Legea nr. 481/2004 privind protecţia civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  15. art. 1 alin. (4) lit. 1), art. 8 alin. (3) lit. j), art. 43 alin. (7) şi art. 44 alin. (2) lit. d) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  16. art. 5 alin. (2) lit. k), art. 26 alin. (1) lit. b) şi c), alin. (3), alin. (5) şi alin. (8) din Legea serviciului de salubrizare a localităţilor nr. 101/2006, republicată;
  17. art. 10 lit. g) şi art. 34 alin. (2) şi (3) din Legea serviciului de iluminat public nr. 230/2006;
  18. art. 14 lit. f) din Legea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare nr. 241/2006, republicată;
  19. art. 5 din Legea cadastrului şi publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  20. art. 6 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  21. art. 2 şi 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor comunitare pentru cadastru şi agricultură, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 39/2002;
  22. art. 14 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2002 privind gospodărirea localităţilor urbane şi rurale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 515/2002;
  23. Normelor tehnice de completare a registrului agricol pentru perioada 2015-2019, aprobate prin Ordinul comun al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice, ministrului finanţelor publice şi preşedintelui Institutul Naţional de Statistică nr. 734/480/1003/3727/2015;
  24. Hotărârea Consiliului Local nr. 59 din 29.05.2015 privind reglementările urbanistice de incadrare pe zone de fiscalitate a teritoriului administrativ al Oraşului Popeşti-Leordeni;
  25. Hotărârea Consiliului Local nr. 18/ 03.03.2016 privind aprobarea procedurii de acordare a facilităţilor la plata impozitului pentru clădire şi teren aflate în proprietatea/coproprietatea persoanelor care au calitatea de luptător pentru Victoria Revoluţiei din Decembrie 1989, prevăzute în Legea nr. 341/2004;

luând act de:

  1. Expunerea de motive a domnului Petre Iacob, primarul oraşului Popesti-Leordeni, in calitate de iniţiator;
  2. Raportul de specialite nr.36609/20.11.2017, întocmit de Direcţia de Taxe şi Impozite prin care se propune aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi pentru amenzile aplicabile în anul fiscal 2018;
  3. 3)
  4. Rapoartele de avizare ale : comisiei nr. 1 (pentru activităţi economico-financiare, servicii, comerţ, gospodărie comunală, administrarea domeniului public şi privat) înregistrat sub nr. 38402/07.12.2017, al comisiei nr. 2 (pentru activităţi social-culturale, culte, învăţământ, sănătate şi familie, muncă şi protecţie socială, protecţie copii, tineret şi sport-turism) înregistrat sub nr.38403/07.12.2017 şi al comisiei nr. 4 (pentru amenajarea teritoriului şi urbanism, realizarea lucrărilor publice, protecţia mediului înconjurător, conservarea şi păstrarea monumentele istorice şi de arhitectură) înregistrat nr. 38404/07.12.2017;

În temeiul prevederilor art. 45 alin. (1) şi alin. (2) lit. c) şi celor ale art. 115 alin. (1) lit. b) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare Consiliul Local al Oraşului Popesti-Leordeni adoptă prezenta:

Hotărăște:

  • Art. 1. (1) Impozitele şi taxele locale, precum şi taxele speciale, pe anul 2018, se stabilesc potrivit prezentei hotărâri.
    (2) Tabloul cuprinzând cotele, valorile impozabile, nivelurile impozitelor şi taxelor locale, taxele speciale şi amenzile care se stabilesc, se actualizează sau se ajustează, după caz, de către Consiliul Local al Oraşului Popeşti-Leordeni, sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
  • Art. 2. (1) Impozitul/taxa pe clădiri, impozitul/taxa pe teren și taxa pe mijloacele de transport sunt creanţe fiscale anuale, care se plătesc în doua rate egale, pana la 31 martie și 30 septembrie inclusiv,
    (2)pentru neplata la termenele enunţate la alin. (1), contribuabilii datoreaza penalități de întarziere stabilite potrivit reglementarilor legale în vigoare.
  • Art. 3. Se aproba pentru persoanele fizice si pentru persoanele juridice anularea creanţelor restante și accesoriile aferente acestora, în sume mai mici de 40 lei, pentru poziţiile de rol care au restanțe și sunt mai vechi de 01.01.2018, conform Codului de procedura fiscală, pe fiecare sursă în parte.
  • Art. 4. Se stabilesc facilităţile fiscale la plata impozitului pentru cota parte deţinuta din imobilul compus din clădire şi teren situat la adresa de domiciliu, acordate de către Consiliul Local al oraşului Popesti-Leordeni, in temeiul art. 456 alin. 2 si art. 464 alin. 2 din Legea 227/2015, în cazul persoanelor prevăzute în Legea recunoştinţei pentru victoria Revoluţiei Române din Decembrie 1989 şi pentru revolta muncitorească anticomunistă de la Braşov din 4 noiembrie 1987, Legea nr. 341/2004, cu modificările şi completările ulterioare, conform HCL 18/2016.
  • Art. 5. Începând cu data intrării in vigoare a prezentei hotarari, orice prevederi contrare se abroga.
  • Art. 6. (1) Prezenta hotărâre se comunică, prin intermediul secretarului Oraşului Popesti-Leordeni în termenul prevăzut de lege, primarului Oraşului Popesti-Leordeni şi prefectului judeţului Ilfov şi se aduce la cunoştinţă publică prin afişarea la Primărie, în spaţiul accesibil publicului, precum şi pe pagina de internet www.ppl.ro.
    (2) Prezenta hotărâre se publică şi la adresa de internet http://uat.mdrap.ro potrivit prevederilor alin. (2) şi (3) art. 761 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare.

Președinte de ședință,
Șutru Pavel

Secretar,
Ichim Margareta

Hotărârea nr. 88 din 7.12.2017

Document semnat