Hotărâre
privind aprobarea clarificării înțelesului art. 12 pct. 5 din Regulamentul-cadru al serviciilor publice de salubritate al orașului Popești-Leordeni aprobat prin Hotărârii Consiliului Local nr. 45/31.05.2011
Consiliul local al orașului Popești-Leordeni
- Având în vedere raportul de specialitate al Serviciului Administrarea Domeniului Public și Privat înregistrat sub nr. 357/07.01.2013, prin care propune clarificarea înțelesului art. 12 pct. 5 din Regulamentul-cadru al serviciilor publice de salubritate al orașului Popești-Leordeni aprobat prin Hotărârii Consiliului local nr. 45/31.05.2011, expunerea de motive a Primarului orașului Popești-Leordeni înregistrată sub nr. 358/07.0l.2014, precum și rapoartele de avizare ale: comisiei nr. 1 (pentru activități economico-financiare, servicii, comerț, gospodărie comunală, administrarea domeniului public și privat) înregistrat sub nr. 1127/13.01.2014 și al comisiei nr. 3 (juridică, administrație publică locală, apărarea drepturilor cetățenești, relații cu alte autorități publice locale din tară și din străinătate) înregistrat sub nr. 1119/13.01.2014;
- în conformitate cu:
- prevederile art. 69 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative;
- prevederile art. 25 din Legea nr. 101/2006 privind serviciul de salubritate al localităților;
- prevederile art. 25 coroborat cu art. 30 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 97 din 14 iulie 2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români în vigoare la data de 31.05.2011;
- în temeiul dispozițiilor art. 36 și art. 45 din Legea nr. 215/2001, a administrației publice locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare
Hotărăște:
- Art. 1. – (1) Se aprobă clarificarea art. 12 pct. 5 din Regulamentul-cadru al serviciilor publice de salubritate al orașului Popești-Leordeni aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 45/31.05.2011.
(2) Prin articolul 12 pct. 5 din regulamentul cadru al serviciilor publice de salubritate, consiliul local al orașului Popești-Leordeni a înțeles sa aprobe ca serviciul de salubritate sa fie finanțat prin acordarea de subvenții de la bugetul local, conform art. 25 din Legea nr. 101/2006, precum și prin sumele rezultate ca urmare a instituirii obligației agenților economici și a persoanelor rezidente de a încheia contracte de salubrizare.
Prin persoane rezidente consiliul local a înțeles sa se refere la persoanele care au o locuința secundara pe raza orașului Popești-Leordeni, alta decât cea de domiciliu, astfel cum este definita reședința de prevederile art. 30 din Ordonanța de Urgență nr. 97 din 14 iulie 2005 republicată, privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români.
De asemenea consiliul local al orașului Popești-Leordeni a înțeles sa aprobe ca de la obligația încheierii contractelor de salubrizare sa facă excepție locuitorii cu domiciliul în orașul Popești-Leordeni, domiciliu astfel cum este definit de art. 25 din OUG nr 97/2005 în vigoare la data adoptării hotărârii consiliului local nr. 45 din 31.05.2011, având în vedere faptul că pe raza administrativă a orașului Popești-Leordeni funcționează groapa de gunoi Ochiul Boului, proprietatea publica a orașului, precum și contractul de administrare a gropii de gunoi încheiat cu SC Ecorec SA, prin care se face venit la bugetul local suma de 5000 USD cu titlul de redevență.
Mai mult decât atât consiliul local a înțeles sa nu instituie o taxa speciala, astfel cum este definita de art. 26 din legea nr. 101/2006, întrucât s-a aprobat ca finanțarea serviciului de salubrizare sa se facă prin subvenții de la bugetul local, conform art. 25 din aceeași lege, urmând ca în cazul modificărilor condițiilor existente la data de 31.05.2011 să fie instituită o taxă specială în acest sens pentru toate categoriile de beneficiari ai serviciului de salubrizare. Ori pana la aceasta data condițiile existente la data de 31.05.2011 nu au suferit modificări, astfel ca nu este necesara instituirea unei taxe speciale în acest sens. - Art. 2. – Primarul și Viceprimarul orașului prin Serviciul Administrarea Domeniului Public și Privat vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.
Președintele de ședință,
Mirea Liviu
Secretar,
Ichim Margareta
Hotărârea nr. 5 din 13.1.2014
Document semnat
HCL 5/2014 și Anexe
(54.39 KB)